آموزش نحوه نصب و تنظیم پرشر سوئیچ

پرشر سوئیچ یک قطعه الکترونیکی است که به منظور اندازه گیری فشار یا تغییرات فشار در یک سیستم استفاده می‌شود. این سوئیچ ها در بسیاری از صنایع برای تشخیص فشار مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع عملکرد پرشر سوئیچ بر اساس تغییر فشار است. زمانی که فشار به مقدار تعیین شده‌ای می‌رسد، سوئیچ بسته شده و اتصال الکتریکی برقرار می‌شود. پر واضح است، در صورتی که فشار کاهش یابد و از مقدار تنظیم شده کمتر شود، سوئیچ باز می‌شود و اتصال قطع می‌شود.

این ویژگی ها سبب می‌شود تا پرشر سوئیچ در کنترل و محافظت از سیستم‌ها در برابر فشار بیش از حد یا کمبود فشار استفاده شود. البته گفتنی است تنظیم پرشر سوئیچ نیز دارای اهمیت است که باید به درستی انجام شود. ضمن اینکه پرشر سوئیچ ها در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند، مانند اتوماسیون صنعتی، سیستم های خنک کننده، تأسیسات آب و فاضلاب، کمپرسورها، ماشین آلات، خودروها و غیره که از این جهت باید دارای کیفیت قابل قبولی باشند.

نصب پرشر سوئیچ دانفوس

نحوه نصب پرشر سوئیچ دانفوس باید به شکل اصولی باشد که در ادامه به مراحل آن می‌پردازیم:

اطمینان از عدم اتصال برق

بهتر است در قدم نخست کل سیستم یا پرشر سوئیچ را از برق جدا کنید. این کار به جهت نصب دستگاه با ایمنی مناسب انجام می‌پذیرد.

بازیابی مبرد

با استفاده از یک روش مناسب، عمل بازیابی مبرد را انجام دهید.

تنظیم مجدد پرشر سوئیچ

در این مرحله از نصب پرشر سوئیچ کافی است وضعیت دستگاه را به حالت اتوماتیک تغییر دهید. برای این منظور باید بادامک مربوطه را در جهت عقربه‌ها بچرخانید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاتالوگ هنک

برای دانلود کاتالوگ هنک روی لینک زیر کلیک کنید